tisdag 21 juli 2009

sanyo cg10


ja idag fick man en ny kamsra i handen som jag ska testa. denna lilla kamera spelar in i HD alltså i 720P och inte nog me det så kan den ta 10mpix stillbilder. jag har nu bara känt på den lite och testat bara inomhus. men jag kan säga att jag är redan imponerad av den. den har super bra bild och fororna blir super bra. En sak som jag gillar me denna videokameran/kameran är att man kan ändra iso i både film och foto. jag som fotograf har lite saknat det på dagens filmkameror. ja den spelar in på SD eller på SDHD. jag rullar in all film och så på sd kort. det är bra bild ändå. just nu så laddar jag batteriet som sitter i den så nu kan jag ej använda kameran...men laddningstiden på batteriet är 120 minuter...det är nästan 2 timmar bara...det är ej så farligt. ja vad mer kan jag berätta om denna lilla kamera som nästan ser ut som en pistol. jo jag kan säga att den har då som sagt 10MP och spelar in i 720P..den har 5x zoom och något på 30x digital zoom. En annan cool sak me denna kameran är face chaser. kameran sätter kärpan på ansikten som kommer i bild. den kan ta kärpa på upp mot 12 pers på en gång. Den har även Digital image stabilizer och en fet 3.0" wide kärm...alltså den är exakt 7.6cm.

Så är ni ute efter en filmkamera och även en stillbildskamera som filmar i hd och är lätt att hantera så kan jag rekomedera denna lilla kameran.

Sanyo vpc-cg10

här är en liten film som är inspelad med denna kameran..se där HÄR

nu ska jag vänta på batteriet ska bli laddat och sen ska jag testa lite mer.
men ha det bra..

Face YA LAter

Inga kommentarer: