fredag 17 april 2009

bredbandsbolaget del 2

ja nu har man då haft besök av bredbandsbolaget här hemme och vi har nu kommit fram till varför jag ej kommer upp i den hastigheten som jag ska göra på nätet, problemet ligger i kablarna utanför huset, det är ju så att det är ju kopparkablar som ligger där ute och dem klarar inte mer än 24 mbit. jag hade ju beställt så jag skulle få 40mbit. men nu är det så att det finns ju en annan station här i området som comcast har hand om och i nästa vecka ska dem koppla in mitt nät hos dem. om dem nu kan komma överäns bredbandsbolaget och Comcast. ska bli intresant att följa hur detta utväklar sig. om det är så att bredbandsbolaget ej kan ge mig det jag har beställt så kommer jag att begära att dem betalar en månad eller nått.

men ni får ha det så bra nu.

Face Ya LAter

Inga kommentarer: