torsdag 12 mars 2009

Att synas på nätet

Ja alla som är inne på min blogg eller inne på min ustream vet att jag streamar på nätet 24 timmar om dygnet. men man kan ställa sig frågan om det är reskabelt eller ej. allt såhär är det. streamar man sitt liv så får man vara berädd på att man kommer få glopord och massa annat av sådana som ej gillar en. men om man tänker såhär så är majoriteten större av dem som gillar en än denm som inte gillar en. Om just du kanske har funderat på att starta en stream så har jag tre tips att ge dig.

1: var dig själv och ändra inte ditt sätt att vara även om du synns på bild hela tiden.

2:Ta ej åt dig av det som sägs i chatten (om du nu har chatt), det mesta som kan sägas som kan tas illa upp är bara att blåsa bort. dem flesta som skriver dumma kommentarer är i majoritet är bara barn. då menar jag sådana som är runt 12 - 15 år.

3:gör din stream unik på något sätt. försök ej att härma någon annan eller så(även om jag kör lite Chris Pirillo stil) Gör det snyggt i bilden. ha det rent och snygtgt och så...då att det ser mer välkommande ut.

Men tänk på att det är en liten risk att ha en stream på nätet. man väljer trots allt att låta andra ta del av ditt liv och det som händer. jag har ett annat tips som kan bli ett fjärde tips: var så mycket anonym som möjligt om det går.

Men ni får ha det så bra nu och ta hand om er.'

Face Ya Later

Inga kommentarer: