fredag 19 december 2008

xbox 360 vs playstation 3


Ja länge har det vart en fight mellan 360 och ps3. många anser att ps3 är bättre än 360. så finns det dem som säger tvärtom med. jag kan säga att jag är nog lite mer till det sissta hållet. men jag gillar ps3 ändå välldigt mycket. men vad är det då som gör att den ena kanske är lite bättre än den andra..vad är skillnaden mellan dem? jo för det första så är det helt och hållet två olika marskiner..hehe som om ni inte har fattat det då..haha, ne men åter till ämnet, ja skillnaden grafikmässigt mellan dem är kanske inte så stor. det beror kanske också mycket på vad det är för spel man kollar på, ja förutom att 360 i mitt tycke har bättre grafik. men om vi ser det såhär så kommer ps3 att knäcka kära lilla 360 regält sen när dem lanserar killzone 2. det spelet är ett mycket bra bevis på att ps3 kan verkligen prestera bättre än 360. men än så länge så leder 360 i mitt omtycke grafikkampen. om vi ska se på ljudet på dem olika konsollerna så är det faktist ps3 som vinner där. ja ljudet blir ju super på ps3. det låter klarare och finare på ps3. specielt när man kollar på blu.ray filmer. ja när vi ändå är inne på ämnet film så undrar ni kanske vilken konsoll som är bäst att titta på film med. ja på den frågan så behöver man ej tänka så mycket..det är ju ps3 som vinner där. ja för det första för att den har blu-ray och när du kollar på vanlig dvd så uppskalar den filmen till 580P. alltså minsta hd upplösning. men den uppskalningemn gör mycket med dina gammla dvd filmer. så där tog ps3 en till vinnst. ja om man ska se nu på spelfronten så finns det ju inte så många spel till ps3 som det gör till 360. som jag nämnde tidigare så är ju grafiken lite bättre på 360 än på ps3. men det kan bero på mycket att många spel till ps3 inte har den högsta upplösningen som är 1080P. Alla spel till 360 har den upplösningen. det är något som jag i mitt tycke är välldigt bra eftersom man har en FullHd tv. Men om man ska slutsumera detta så blir det såhär i dagsläget att ps3 är idag en väldigt bra konsoll om man vill se på film och spela lite då och då. men det kanske ändras i framtiden"något jag hoppas på", xbox 360 är den ultimata spelkonsollen all time. den har den bästa grafiken och det bredaste utbudet av spel.

Men jag säger såhär, fighten är inte över än mellan sony¨s ps3 och microsoft´s xbox 360. vi kommer alltid att undra vilken som man igentligen ska vällja "om man inte gör som jag som har båda"

Men jag hoppas att detta var lite till hjälp till er som vill inköpa en spelkonsoll till era barn eller varför inte en till dig själv. Men detta var min lilla fredagsBlogg och jag kommer att återkomma varje Fredag med nått specifikt ämne.

Men för nu så ska jag få tacka för denna fredag. men följ gärna min blogg på veckorna och se vad jag gör och inte gör..jag skriver om vad som hellst så.

Men ha det bra och ta hand om er.

See yah

Inga kommentarer: