lördag 27 december 2008

Idag kommer Fredagsbloggen...ja jag vet att det är Lördag. men jag hann ej igår att få ihop nått. så här kommer i alla fall bloggen.




Ja idag skulle jag vilja prata lite om det som alla nästan har blevit berörda av på ett eller annat sätt. ja jag pratar om mobbning. En sak som jag har funderat på är varför detta finns överhuvudtaget. Alltså jag menar, det är ju så onödigt så man vill spy när man ser det. jag har själv vart mobbad som tonåring och jag vet hur man mår när man är utsatt. det är ingen dans på roser exakt. men idag så är man ju vuxen och allt sånt är borta. men jag ser typ varje dag någon form av mobbning, antingen är det på internet..det är ju på internet som jag spänderar mest tid. men jag ser också mobbning ute på stan, när jag ser någon bli utsatt för mobbning så vill jag bara gå fram och lösa allt. men det är ju ej så lätt. Men jag hoppas och tror att dagens skoler kan ta tag i ämmnet lite mer. jag vet att svenska skoler har försökt att göra nått åt det. men eftersom mobbningen fortfarande finns så har inte skolerna gort tillräkligt. En sak som jag skulle villja se inom en snar framtid är att man ska införa ett program på schemat varje vecka som ska handla om det ämnet. men i alla fall så är ju svenska skolor så tröga så dem ej gör något sånt. allt handlar ju om pengar i dagens läge. men vad fan det är ju barnens uppväxt och tillvaro som vi pratar om. är inte barnen det viktigaste som finns. det är ju dem som ska ta hand om våran värls i framtiden. jaja om det är någon som är insatt inom skoler så hoppas jag att ni tar tag i detta och gör att dagens ungdomar kan vara lite snällare mot varandra. men detta var allt jag hade att säga just nu. men följ gärna min blogg på veckorna och alla andra dagar. jag uppdaterar nästan 2 gånger per dag. men ta hand om er och om ni ser mobbning så agera på nått eller annat sätt.

see yah

1 kommentar:

Julia sa...

nej men magnus har du redan insett att det svenska skolsystemet är helt idiotiskt? `=P Hoppas du hade en riktigt trevlig jul

många kramar från din gula kines ;)